Loading...
ادرس: هروی ، مکران جنوبی، پ ۹۶   |   همه ایام سال
info@tavizbattery.ir
تعویض باتری
02191693898
مشاوره رایگان
0919-0241494
علائم خرابی باتری اتمی خودرو | ۸ نشانه خرابی باطری اتمی
جمعه 04 اسفند 1402 Portal Admin 8013 0

علائم خرابی باتری اتمی خودرو | ۸ نشانه خرابی باطری اتمی

علائم خرابی باتری اتمی خودرو بسیار واضح است که شما میتوانید با خوندان این مقاله به صورت کامل نشانه های خرابی باتری اتمی را متوجه شوید.

 

باتری اتمی وقتی خراب میشود دیگر صدا نمیکند و به یکباره ماشین استارت نمیخورد اما اگر بتوانید این علائم را زودتر از خرابی آن تشخیص دهید، می توانید از گیر افتادن در خیابان جلوگیری کنید:

 خراب شدن باتری اتمی خودرو

   

 8 علامت خرابی باتری اتمی خودرو:

باتری ماشین چگونه از بین می رود؟

وقتی ماشین در حال کار است دینام مطمئن می شود که باتری شارژ می شود، اما وقتی ماشین خاموش است باتری به راحتی می تواند خالی شود.

بسیاری از مردم متوجه می شوند که با کاهش دما، ماشین آنها در راه اندازی مشکل بیشتری دارد - به این دلیل است که برای انجام واکنش شیمیایی لازم که باعث کارکرد باتری های اتمی می شود بسیار سرد است و در بسیاری از موارد، سرما می تواند تمام نیروی موجود در یک دستگاه را تخلیه کند. باتری! در روز های سردی که قبلش ماشین یک روز استراحت کرده ، رایج ترین روز برای شارژ باتری و یا باتری به باتری است. گرما برای باتری ها نیز مضر است - خوردگی داخل باتری را تسریع می کند و آنها را سریعتر پیر می کند. برای بسیاری یک باتری خالی می‌تواند چیزی به سادگی فراموش کردن چراغ‌ها هنگام خروج از ماشین یا گوش دادن به رادیو برای مدت طولانی بدون روشن کردن موتور باشد.

تاثیر خرابی باتری ماشین

قبل از اینکه بخواهیم به علائم خرابی باتری اتمی اشاره کنیم، باید تاثیر خرابی باتری یک ماشین را بر روی آن بررسی کنیم. خیلی از رانندگان فکر می‌کنند که اگر باتری‌شان خراب شود تاثیر زیادی ندارد. اما اگر باتری شما خراب باشد و آن را جدی نگیرید؛ و اقدام نکنید سولفات شدن باتری می تواند باعث خوردگی اجزای فلزی موتور شما شود که؛ این قضیه از سر باتری‌ها شروع می‌شود به جاهای دیگه موتور ماشین سرایت می‌کند. همچنین خرابی باتری در مواردی می‌تواند به لوازم الکتریکی حساس ماشین آسیب برساند. اگر سیستم صوتی حساس یا هر وسیله‌ ی حساس دیگری داخل ماشین باشد، به راحتی می‌تواند آسیب ببیند یا حتی بسوزد. بنابراین اگر حتی احساس کردید که باتری شما ضعیف شده باید در اسرع وقت اقدام کنید. برای اینکه بفهمی باتری خراب شده است یا خیر، می توانید به ما اطمینان کنید و به تیم حرفه‌ای و تخصصی ما در تعویض باتری زنگ بزنید. پس از دادن توضیحات لازم به تیم ما، ما به شما مشکل دقیق ماشین شما را می‌گوییم. و در صورت نیاز به صورت رایگان برای شما در محل تعویض باتری رایگان انجام می‌دهیم. پس فقط کافیست با ما به شماره تماس09900262690 بگیرید.

باتری متورم شده باشد :

گر مشکوک هستید که باتری شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، ارزش بررسی بصری وضعیت باتری را دارد. شما حتما باید هر چند وقت یکبار باتری را مورد بررسی قرار دهید .در برخی موارد، باتری‌ها می‌توانند متورم شوند یا بویی شبیه تخم مرغ فاسد بدهند . یکی از علائم خرابی باتری اتمی خودرو شما تورم باتری میباشد که اگر اینطور است به احتمال زیاد به باتری جدید نیاز خواهید داشت.

باد کردن و متورم شدن باتری اتمی خودرو

نکته مهم : در این شرایط اکیداً توصیه می شود که خودروی خود را حرکت ندهید ریرا امکان ترکیدن باتری و آسیب به رنگ خودرو بسیار زیاد است . میتوانید جهت خرید باتری مد نظر خود با کارسناسان ما با شماره 09900262690 تماس حاصل نمایید تا در کوتاه ترین زمان تکنسین های تعویض باتری خدمت شما برسند همچنین ارسال و نصب باتری در مجموعه ما رایگان است.

تست خرابی باتری خودرو

آزمایش‌ها و تست‌های زیادی هستند که می‌توانند به شما ثابت کنند، باتری شما ضعیف یا خراب است. برسی دقیق و تک به تک این آزمایش‌ها از صبر و حوصله این مقاله خارج است. بنابراین ما ‌مهمترین روش تست باتری را به شما می‌گوییم. برای انجام این تست شما به یک مولتی متر سالم احتیاج دارید.مولتی متر را روی ولت سنج قرار دهید. سر باتری‌های خود را در بیارید. دو سر مثبت و منفی مولتی متری که در اختیار دارید را به دو قطب باتری ماشین وصل کنید. در صورتی که مولتی‌متر، به شما رنج ولتاژ مناسب را نشان داد؛ یعنی باتری در حال عملکرد سالم است. اگر باتری شما ضعیف باشد، ولتاژ به شما نشان داده خواهد شد؛ اما بسیار پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود؛ که به این معنی است که باتری شما به علت کهولت سن دیگر توانایی تولید ولتاژ درست و قوی را ندارد. اما اگر باتری شما کاملاً از بین رفته باشد و نه فقط ضعیف شده باشد؛ اصلاً ولتاژی به شما نمایش داده نمی‌شود یا ولتاژ صفر به شما نمایش داده می‌شود. این به این معنی است که باتری از بین رفته و توانایی ایجاد هیچ گونه اختلاف پتانسیلی را ندارد و دیگر از آن باتری به هیچ وجه حتی با شارژ کردن هم نمی‌توان استفاده کرد. در ادامه در جدول زیر ‌تست های دیگری که می‌توانید برای فهمیدن خرابی و مشکل برق خودرو خود استفاده کنید آمده:

تست باتری

تست دینام و آفتامات دینام

تست کابل ها و سیم کشی های انتقال دهنده

تست فیوز ها

 

ماشین اصلا روشن نمی شود:   

از علائم عمده و اساسی خرابی باتری اتمی این است که سیستم‌های الکتریکی به اندازه عادی کار نمی‌کنند در حالی که باتری ماشین شما برای روشن کردن موتور مورد نیاز است، تمام سیستم های الکتریکی داخل وسیله نقلیه شما را نیز تامین می کند. پنجره ها، صندلی ها، برف پاک کن ها، رادیو و غیره شما همگی به باتری متکی هستند. اگر متوجه شدید که اینها به خوبی عادی و احتمالاً کندتر کار می کنند، این می تواند نشانه ای از خراب شدن باتری اتمی شما باشد. ویا وقتی خودرو در حال راه‌اندازی یا استارت زدن است چراغ ها شروع به سوسو زدن کنند. هر عملکرد غیرمعمول چراغ‌های خودروی شما می‌تواند جدی باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای حفظ شرایط رانندگی ایمن، فوراً خودرو خود را چک کنید.

 

روشن شدن چراغ هشدار باتری :

مراقب چراغ چک موتور خود باشید. اگر چراغ های هشدار روی داشبورد شما به طور ناگهانی روشن شد، آنها را نادیده نگیرید. این اغلب نشان می دهد که مشکلی در باتری یا یکی از رایانه های خودرو وجود دارد. ممکن است به این معنی باشد که دینام دیگر شارژ را به آن بر نمی‌گرداند، یا می‌تواند به این معنی باشد که باتری ضعیف و فرسوده شده است. در هر صورت، مهم است که با یک مکانیک مشورت کنید. حتی اگر مشکل دیگری را نشان دهد، آنها می توانند باتری را آزمایش کنند و مطمئن شوند که آیا مشکل از خرابی باتری اتمی می باشد و یا باتری سلامت میباشد.

 روشن شدن چراغ باتری بر روی پشت آمپر ماشین

 

بر روی سر باتری ها سولفاته زیاد زده شده است:

سولفاته شدن باتری اتمی خودرو

یکی دیگر از علائم اصلی خرابی باتری اتمی خودرو سولفاته شدن سر باتری ها میباشد. حالا اینکه چرا سر باتری ها سولفاته میشوند را خدمتتون اعلام میکنیم : سولفاته شدن زمانی اتفاق می‌افتد که باتری از شارژ کامل محروم گردد ، جمع شده و روی صفحات باتری باقی می‌ماند. هنگامی که سولفاته شدن بیش از حد اتفاق می افتد، می تواند مانع از تبدیل مواد شیمیایی به الکتریکی شود و عملکرد باتری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که باتری شما دارای سولفات است، به شدت از طول عمر باتری کاهش میابد، باتری دیر تر شارژ میگردد ، گرمای بیش از حد تولید مبکند و در نهایت باعث خرابی کامل باتری اتمی میگردد.

علت خرابی باتری اتمی ماشین

در این قسمت از مقاله علائم خرابی باتری اتمی ما به شما علت خرابی کلی باتری را می گوییم. در واقع علائم خرابی باتری اتمی مانند علائم خرابی هر نوع باتری دیگری برای ماشین هستند. پس با دانستن علت خرابی باتری ماشین، علت خرابی باتری اتمی را نیز می‌توانید بیابید. باتری‌ها پیل های سوختی ساخته شده‌اند، تا از انرژی شیمیایی مواد به کار رفته درون آنها انرژی الکتریکی تولید شود و به مصرف برسد. این انرژی الکتریکی در اثر سوخت و سازهای مواد شیمیایی درون باتری ایجاد می‌شود. طبیعی است که هر باتری  پس از انجام این فعل و انفعالات برای طولانی مدت، خواص مواد شیمیایی درون خود را از دست می‌دهد و دیگر توانایی تولید انرژی الکتریکی ندارد. بنابراین هیچ باتری حتی باتری‌های اتمی نیز، مادام العمر نیستند؛ و پس از اینکه خواص مواد شیمیایی داخل آنها از بین رفت، خراب می‌شوند. و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

خرابی باتری اتمی

 

موتور روشن می شود اما بلافاصله خاموش میشود :

در برخی خودروها یکی دیگر از علائم خرابی باتری اتمی بر روی آنها بعد از روشن شدن خودرو بلافصله خاموش شدن آن میباشد. در خودرو هایی که سیستم برقی بر آنها حاکم است باتری ضعیف اجازه فعالیت ندارد پس ، پس از روشن شدن خودرو خاموش میشود و این بدان معنا اسن که باتری اتمی خودرو شما خراب شده است و نیاز به تعویض دارد.

 

لحظه استارت زدن صدای تق تق میآید:

اگر ماشین شما برای روشن شدن مشکل دارد، ممکن است هنگام روشن کردن ، صدای عجیب و یا نگران کننده ای بشنوید. اگر باتری شما نشانه‌های از بین رفتن را نشان می‌دهد، متوجه برخی علائم هشدار می‌شوید، برای مثال، اگر روشن شدن آن کمی بیشتر طول بکشد. اگر کلید خود را بچرخانید و صدای تق تق را بشنوید، این می تواند نشان دهد که اصلاً قدرت کافی برای روشن کردن موتور وجود ندارد و ممکن است لازم باشد وسیله نقلیه خود را با باتری به باتری کردن روشن کنید و احتمالاً باتری خود را تعویض کنید.

 

 

علائم نشت مایعات  بر روی باتری اتمی:

اگر بر روی باتری و حتی کناره های باتری نشت مایعات ملاحظه کنید یعنی باتری مشکل پیدا کرده و ممکن است خراب شده باشد در هر صورت لازم است که بدانید نشتی یا خوردگی باتری اتمی می تواند شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد و هزینه و زمان شما را به همراه داشته باشد.

بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق برای باتری شما، باید به طور منظم باتری خودروی خود را کنترل و آزمایش کنید. واکنش‌های شیمیایی مختلفی در باتری انجام می‌شود تا وسیله نقلیه شما تامین شود. اگر متوجه نشت اسید باتری اتمی ماشین خود شدید، باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. در حالی که باتری ها ممکن است به دلیل زمان و سن باتری نشت کنند پس لازم است بررسی بصری برای آن انجام گردد.

تشخیص باتری سالم از خراب:

شما با تمام نشانه‌های ذکر شده، می توانید بفهمید که آیا باتری شما خراب است یا خیر.  اگر هر کدام از نشانه‌هایی که به شما گفته شد برای شما اتفاق بیفتد، به این معنی است که باتری شما قطعاً خراب است. اما مجموعه تعویض باتری که در امر باطری سازی و خدمات آن زبده شده از کجا می‌فهمد که باتری شما خراب است؟ وقتی باتری کهنه شما به دست ما می‌رسد ما برای اینکه میزان خرابی و قدیمی بودن باتری کهنه شما را بسنجیم، آن را با ولت متر اندازه‌گیری می‌کنیم.  روش اندازه‌گیری آن بدین صورت است که قطب مثبت مولتی متر خود را، به سر مثبت باتری کهنه و قطب منفی مولتی متر خود را به سر منفی باتری کهنه شما، متصل می‌کنیم.  پس از اینکه اتصالات ما به قطب مثبت و منفی کامل شد، مولتی متر را روشن می‌کنیم تا اختلاف پتانسیل دو سر باتری را بر حسب ولت برای ما بسنجد. همانطور که می‌دانید باتری سالم خودرو، معمولاً ۱۲ ولت اختلاف پتانسیل در دو سر خود دارد. این اختلاف پتانسیل باعث شارش الکترون‌ها، ایجاد انرژی الکتریکی می‌گردد. هنگامی که اختلاف پتانسیل دو سر باتری کاهش پیدا کند، موتور شما دیگر توان روشن شدن ندارد و اصطلاحا در صنعت ما به این قضیه خراب شدن باتری گفته می‌شه.  حال اگر عدد مولتی متری که به دو سر باتری وصل کردید، به ۱۲ ولت رسید؛ به این معنی است که باتری شما خراب نشده ایراد از سایر قسمت‌های برقی خودرو شماست.  اما اگر دیدید این عدد کمتر از ۱۱ ولت شد، باتری شما آسیب زیادی دیده و دیگر توانایی کار کردن صحیح را ندارد. یا به عبارت ساده‌تر باتری خودرو شما قطعاً خراب شده است. لازم به ذکر است که اعداد بین ۱۱ تا ۱۲ ولت، برای باتری کارکرده طبیعی هستند.چون خودرو یک قطعه مصرفی است؛ بنابراین پس از سال‌ها کار کردن عدد اختلاف پتانسیل آن در ۱۲ کمتر خواهد بود.

تعمیر باتری خراب ماشین چگونه است؟

ما پس از اینکه باتری کهنه را دریافت کردیم؛ اقدام به شارژ کردن دوباره آن می‌کنیم؛ تا ببینیم که باتری کهنه شما چه مقدار شارژ را نگه می‌دارد. با این عمل مشخص می‌شود باتری چقدر آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. پس از اینکه میزان آسیب مشخص شد، باتری پیش متخصص فرستاده شده تا تعمیر گردد. اگر باتری خودرو قابل تعمیر باشد، باید پلمپ آن باز شده و تک تک پیل‌ها و صفحاتی که درون باتری هستند، با صفحات جدید جایگزین شوند. بعد از این کار دوباره می‌توانید در همان باتری را پلمپ کنید و مجدداً از آن باتری استفاده کنید. البته با توجه به اینکه قیمت باتری نو، تنها کمی گران‌تر از این روش است؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای این کار صرفاً یک باتری نو خریداری کنید تا از گارانتی پس از فروش آن نیز بهره‌مند شوید.

 

سوالات پر تکرار

از بین علائم خرابی باتری، شنیده شدن صدایی شبیه به تق تق از درون کاپوت هنگام استارت زدن و استارت نخوردن ماشین از شایع ترین علائمی هستند که معمولا اکثر رانندگان آنها را تجربه می کنند.

باتری های خودرو معمولا در اواخر عمر خود، سولفاته میزنند.گرچه سولفاته زدن به صورت کامل و دقیق نشانه ای از خرابی باتری خودرو نیست؛اما اگر روی باتری خود سولفاته مشاهده کردید، مطمعن باشید که باتری شما در اوخر عمر مفید خود است و با سرعت بسیار زیادی خراب خواهد شد.

عمومی #علائم خرابی باتری اتمی خودرو 
0990-0262690 09190241494